Een mooie band tussen baas en hond

Praktijkgerichte hondentraining bij Doderer Hondenschool in regio Leiden/Leiderdorp

‘Blijf van m’n pantoffel af’, ‘ga van de bank’, ‘niet blaffen’: je hond opvoeden, daar heb je een hele kluif aan! Met hondentraining bij Doderer Hondenschool in regio Leiderdorp/Leiden heb je straks een fijne basis en genoeg vaardigheden om je hond te begeleiden een vrolijke, gehoorzame viervoeter te zijn, in huis en daarbuiten.

De hondenschool in regio Leiderdorp met aandacht voor hond én baas

De droom van elke hondeneigenaar is dat de hond jou leert begrijpen, en andersom. Maar hoe laat je een hond en een mens met elkaar communiceren als ze niet dezelfde taal spreken? Dat is waar wij ons tijdens de hondentrainingen bij Doderer Hondenschool op richten. We maken je wegwijs in het leven van je hond door gebruik te maken van positieve beloningsmethoden: door het belonen van gewenst gedrag leert de hond op een leuke en interactieve manier te gehoorzamen. Zowel de hondentrainingen in groepsverband als onze online cursus en de privétrainingen zijn daar uitermate geschikt voor.

De hondenschool in Leiden/Leiderdorp met speelse en uitdagende hondentrainingen

Behalve een goede baas-hondrelatie is het natuurlijk ook van belang dat je hond met anderen overweg kan. Te midden van leeftijdsgenootjes leert jouw hond sociaal om te gaan met andere honden en hun eigenaren.

Door tijd te besteden aan de opvoeding van je hond en duidelijk te zijn naar je hond toe, heb je straks genoeg vaardigheden achter de hand om je hond te begeleiden een vriendelijk en gezellig huisdier te zijn die rust en plezier brengt in huis en daarbuiten.

De hondenschool in Leiderdorp/Leiden met speelse en uitdagende trainingen

Van pup tot ouwe sok, van rashond tot bastaard en vanuit fokker of asiel: alle honden zijn welkom bij Doderer-Hondenschool. Er zijn diverse hondentrainingen op verschillende niveaus mogelijk. Dus heb je een jonge labrador, puberende mopshond of oudere teckel? Kom gezellig trainen bij Doderer-Hondenschool in regio Leiderdorp/Leiden.

De hondentrainers

• Peter

"Ik ben Peter Doderer en als eigenaar van de hondenschool geef ik al 23 jaar met veel plezier training aan hond en baas. Hondentraining is namelijk niet alleen leuk en leerzaam voor de hond, maar juist ook voor de eigenaar. Elke les leer je weer nieuwe vaardigheden om je hond op te voeden en zo de band met je viervoeter te versterken.

Leuk feitje: wist je dat ik ooit bang was voor honden?"

Lees de hele anekdote
  • Frances

"Ik ben Frances Doderer en sta sinds een paar jaar naast mijn vader op het trainingsveld als hondentrainer. Dat jij na elke les je hond nog beter begrijpt en weer een stukje beter hebt leren kennen, daar doe ik het voor. Ik vind het een cadeau eraan bij te dragen dat de onderlinge relatie tussen hond en eigenaar steeds hechter groeit.

Leuk feitje: wist je dat ik tot voor kort zelf geen hond had?"

Lees er meer over!